Stare rozwiązania umierają tak jak starzy ludzie. Dzisiaj bez innowacji trudno jest się utrzymać na rynku.
W biznesie chodzi głównie o znalezienie docelowej grupy klientów (czyli rynku) i dopasowanie naszej oferty tak aby była jak najlepsza, a na pewno aby była lepsza od oferty konkurentów.
Jeśli nasz konkurent ma ofertę lepiej dopasowaną do potrzeb klienta, to klienci raczej kupią u konkurenta i stracimy przychód. Konkurencja forsuje innowacje/kreatywność. Jeśli konkurencja coś zmieni na lepsze, a my nie, to wiadomo co będzie z naszym biznesem.
Tempo innowacji/kreatywności zależy od biznesu.
Jeśli nasz biznes to piekarnia i od lat ludzie kupują u nas ciastka bo są dobre, to bym nie szalał. Obserwowałbym jednak co robi konkurencja i czy wnoszą coś nowego, co może nam zagrozić. Obserwowałbym też jak/czy zmieniają się zakupy moich klientów. Na przykład, mniej kupują ciastka z kremem z masła, bo chcą spożywać mniej tłuszczu. Zastanowiłbym się czy zaoferować ciastka z innym kremem.
Jeśli nasz produkt to technologia, to bez innowacji nie da się przeżyć nawet roku. Małe firmy wydają nowe wersje software’u co miesiąc lub częściej. Facebook wydaje nowy kod dwa razy dziennie!!!! Nie zmieniają oczywiście wszystkiego, ale ciągle coś dodają aby utrzymać się na topie.