Analiza pomysłu i rynku

Dodano

Najczęstszym błędem założyciela firmy w planowaniu biznesu jest nadmierne skupianie się nad swoim pomysłem i jego walorach. Obojętnie, czy to jest pomysł na produkt w informatyce, na jakikolwiek sklep, warsztat usług, budowanie domów, doradztwo lub pośrednictwo, możliwości biznesowe pomysłu zawsze analizuje się w odniesieniu do klientów, do których jest on skierowany. To, że coś jest nowoczesne, unikalne, tanie, luksusowe, itd., jest prawie bez znaczenia jeśli nie odniesiemy tych korzyści do realnych potrzeb klienta lub korzyści jakie dana grupa klientów może pozyskać kupując nasz produkt lub usługę. Bo sukces biznesu zawsze zaczyna się od tego, że klienci zechcą wydać pieniądze na nasz produkt. Niestety, niewielu klientów jest na tyle bogatych, że pieniędzy maja w bród i nie zastanawiają się na co je wydają. Każdy klient raczej ma ich za mało, a więc musi dokonać wyboru na co je wydać. Najczęściej ma je wszystkie wydane lub przeznaczone na wydanie na produkty i usługi inne niż nasze. Jeśli więc nasz biznes ma odnieść sukces to musimy w jakiś sposób przekonać każdego klienta, aby nie kupował tych produktów i usług, które dotychczas kupował i wybrał nasz produkt, bo daje on większe korzyści lub rozwiązuje ważniejsze problemy. A więc zawsze zaczynamy planowanie biznesu od pytania „kto i dlaczego zmieni swoje preferencje zakupów tak, aby kupić nasz produkt lub usługę”?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *