Korzyści z dobrego doprecyzowania targetu

Dodano

Firma nastawiona na konkretną grupę klientów, którzy mają unikalne potrzeby, może bardzo szybko stworzyć przewagę konkurencyjną specjalizując się właśnie w zaspokajaniu potrzeb tych klientów. Klienci z reguły preferują produkty lub usługi dostosowane do ich konkretnych potrzeb. Jak już wspomniałem we wpisie „Target Klientów”, dopasowanie oferty do potrzeb takiej grupy klientów przedstawi firmę w unikalnym świetle, co od razu daje przewagę. Bo zakład naprawy samochodów specjalizujący się w naprawie samochodów niemieckich uzyskuje przewagę w mniemaniu klienta nad zakładem, który reperuje wszystko. Podobnie jest ze specjalistami różnych maści jak też z produktami, które są w jakiś sposób unikanie dopasowane do potrzeb klienta, na przykład rowery dla dzieci, które dopiero uczą się jeździć rowerem.

Mając wybraną grupę docelową łatwo można się skoncentrować nad dokładniejszą analizą potrzeb tej grupy i dopasować oraz rozwinąć ofertę przez odkrywanie dodatkowych potrzeb klientów. Konkurenci, którzy nie są skoncentrowani na tą grupę, najprawdopodobniej przegapią okazję do takiego dopasowania, co postawi ich w słabszej pozycji. W dodatku, można rozwinąć naszą ofertę dodając produkty lub usługi innych firm po to aby jeszcze lepiej zaspokoić potrzeby tej grupy klientów. Specjalizacja, czyli koncentracja na grupie targetowej pozwoli na zbudowanie kompleksowej oferty, która zaspokoi więcej potrzeb niż zrobi to konkurencja. Taka kompleksowość z kolei pozwoli na wyższe ceny i większą przeciętną sprzedaż na klienta.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *